Menestyjät hyödyntävät henkilöstönsä voimavarat

Seuraa uutisointia ja näkemyksiämme - ja osallistu keskusteluun!

Takaisin

Älykäs palkkahallinto voi helpottaa sinunkin arkeasi

Olisiko kätevää selvittää omien lomapäivien kertymä chatissa? Älykkäällä palkkahallinnolla on huima potentiaali palkansaajien arjen helpottajana, kertoo Sillan liiketoimintaratkaisuista ja laadusta vastaava johtaja Laura Poikkimäki.

Useimmat palkansaajat ovat korkeintaan etäisesti tietoisia, mikä firma heidän palkkansa laskee. Kovin monia ei todennäköisesti edes kiinnosta, mistä palkkalaskelmat oikeastaan tulevat, kunhan vain tulevat. Eikä ihme, palkkahallinnolla ei yleensä edes ole suoraa yhteyttä henkilöihin, joiden tietoja se käsittelee.

Nykyteknologian avulla palkkahallinto voisi kuitenkin helpottaa sinunkin arkeasi monilla pienillä tavoilla.

Lisää vuoropuhelua

Sillan Simo-sovellus on jo askel oikeaan suuntaan. Sen avulla näet kännykästäsi, paljonko palkkaa on tilille tulossa ja milloin, paljonko on mennyt veroihin ja työeläkemaksuihin ja minkä verran lomapäiviä on kertynyt. Nämä tiedot auttavat kummasti itse kunkin arjessa.

Simon seuraavissa ominaisuuksissa on jo orastava vuoropuhelun alku: Palkansaajat voivat toimittaa Simon kautta verokortin ja sairauslomatodistuksen tietoturvallisesti – tarvitsee vain ottaa kuva dokumenteista ja lähettää ne Simon kautta eteenpäin. Asia onnistuu hetkessä, eikä tarvitse murehtia paperien tallessa pysymisestä eikä pohtia, kenelle ne oikeastaan pitikään toimittaa.

Pohdimme jatkuvasti, minkä tyyppisistä palveluista loppukäyttäjät hyötyisivät. Olisiko esimerkiksi chatista sinulle hyötyä?

Vuoropuhelu Sillan ja sen palveluiden loppukäyttäjien välillä on mahdollisuus, jota kummankaan osapuolen ei kannata menettää. Tarvitsemme vuoropuhelua, jotta pystyisimme kehittämään omia palvelujamme entistä paremmin palkansaajia ja näin ollen koko asiakasorganisaatiota palveleviksi.

Näen huimana mahdollisuutena että esimerkiksi Sillan sivut voisivat toimia jonkunlaisena palvelumuotoilun kehitysalustana, jossa kehitysideoita voitaisiin testata, ja prototyypeistä niistä voitaisiin saada asiakaskokemuspalautetta ennen kuin niitä lähdettäisiin koodaamaan. Eikä palveluiden tarvitse rajoittua mobiilipalveluihin, nehän voisivat olla mitä tahansa.

Kerro, minkä tyyppisiä uusia palveluita sinä toivoisit palkkahallinnolta? Lähetä meiliä ideat@silta.fi, otamme niistä kopin!