18.01.13

Pohjolan Voima valitsi Silta Oy:n kumppanikseen

Pohjolan Voima valitsi Silta Oy:n kumppanikseen toimittamaan operatiiviset HR-palvelut sekä palkanlaskennan

Pohjolan Voima, Suomen toiseksi suurin sähköntuottaja ja yksityinen energia-alan konserni, on valinnut Silta Oy:n palkkapalveluiden kokonaisvaltaiseksi ulkoistuskumppaniksi. Sopimus sisältää Pohjolan Voiman noin 500 työntekijän palkkojen ulkoistuksen sekä operatiiviset HR-palvelut kokonaisuudessaan. Varsinaisen ulkoistetun palkkapalvelun lisäksi sopimukseen kuuluvat HR-pääkäyttäjä-, raportointi- sekä matkalasku- ja kuluhallintapalvelut.

Silta Oy toimittaa Pohjolan Voimalle kaikenkattavan palkka- ja HR-palvelun, joka yhdistää henkilöstöhallinnon, rekrytoinnin, osaamisenhallinnan ja kehityskeskustelut johdonmukaiseksi kokonaisuudeksi. Tämän palvelun avulla henkilöstötiedot ovat aina ajan tasalla, oikeiden henkilöiden saatavilla ja monipuolisesti raportoitavissa.

– Lähdimme kehittämään tukitoimintojamme vuoden 2011 kesällä, ja tarkastelimme palkka- ja HR-palveluja osana projektia. Projektin lopputuloksena teimme päätöksen hankkia nämä palvelut kumppanin kautta, kertovat henkilöstöjohtaja Merja Tyrväinen ja tietohallintopäällikkö Pekka Törmänen Pohjolan Voimasta.

– Kumppania etsittäessä tärkeimmiksi kriteereiksi nousivat joustavat palvelukokonaisuudet, jotka muuttuvat liiketoiminnan vaatimusten mukaisesti. Kattavan vertailun jälkeen totesimme Silta Oy:n palveluiden vastaavan parhaiten tarpeitamme, sillä Sillan palvelut ovat helppokäyttöisiä, käyttäjäystävällisiä ja kattavat myös tulevaisuuden tarpeemme. Hyvin alkanut yhteistyö vahvistaa käsitystämme siitä, että olemme tehneet oikean ratkaisun, korostavat Tyrväinen ja Törmänen.

– Meillä ei entuudestaan ole energia-alan asiakkaita, joten odotamme hedelmällistä yhteistyötä Pohjolan Voiman kanssa. Sillan tavoitteena on Pohjolan Voiman, kuten muidenkin asiakkaidemme, tukeminen niin, että he voivat keskittyä omaan ydinliiketoimintaansa, kommentoi Silta Oy:n toimitusjohtaja Kari Partanen.