09.09.13

Silta vastaamaan Polygonin palkka- ja HR-palveluista

Polygon Finland Oy on valinnut Silta Oy:n palkkapalveluiden ulkoistuskumppanikseen. Ulkoistuksen myötä noin 350 henkilön palkat siirtyivät laskettaviksi Siltaan. Palkkapalvelun lisäksi Silta toimittaa Polygonille operatiivisia HR-palveluita.

Palkka- ja HR-ulkoistuspalveluita tarjoava Silta Oy ja kiinteistövahinkojen korjauksiin, tilapäisiin kuivaus- ja lämmityspalveluihin sekä kiinteistöjen hallintaa tukeviin palveluihin keskittynyt Polygon Finland Oy solmivat yhteistyösopimuksen 31.1.2013. Sopimus koskee palkkojen ja operatiivisten HR-palveluiden ulkoistusta. Ulkoistuksen myötä noin 350 henkilön palkat siirtyivät laskettaviksi Siltaan. Ulkoistettaviin HR-palveluihin lukeutuvat mm. M2-matkalaskujärjestelmän ja Tiima-työajanhallintajärjestelmän pääkäyttäjäpalvelut. Palvelu aloitettiin 1.5.2013 alkaen. Siltaan ei siirtynyt ulkoistuksen yhteydessä henkilöstöä.

”Päätökseemme aloittaa yhteistyö Sillan kanssa vaikutti usea asia. Olimme erityisen vaikuttuneita palkkapalveluiden käyttöönoton projektinhallintamallista, joka oli harkittu ja realistinen. Myös resursointi ja projektiosaaminen vakuuttivat meidät. Tärkeänä pidimme lisäksi sitä, että Sillan laadunseurannan prosessi on selkeä ja laadunvarmistus jatkuvaa. Toki asiakasreferenssit ja soveltamamme työehtosopimuksen tuntemus, sekä osaaminen ja kokemus käytössämme olevista ohjelmista, vaikuttivat myös päätökseen”, kertoo Polygonin henkilöstöpäällikkö Corinna Vahtera, ja jatkaa: ”Mutta erityisen tärkeää oli Sillan asiantuntemus ja aito kiinnostus tuottaa Polygonille lisäarvoa kehittämällä yhteistyössä palkanmaksuprosessia ja siihen liittyviä käytäntöjä.”

”Sillan valinta on osa kokonaisratkaisua, jonka tavoitteena on tehostaa ja virtaviivaistaa Polygonin henkilöstöprosesseja”, kertoo Polygonin toimitusjohtaja Jukka Kallioinen.

”Olemme erittäin tyytyväisiä, että Polygon valitsi Sillan kumppanikseen. Silta on panostanut menneen vuoden aikana merkittävästi uusien HR-palveluiden kehittämiseen ja uskon, että yhteistyömme syventyessä voimme tarjota Polygonille yhä lisää ideoita sen palkka- ja HR-ratkaisuihin”, sanoo Sillan toimitusjohtaja Kari Partanen.

Lauri Akkanen
Markkinointipäällikkö